خاطرات دامنه در دره دلۀ دارابکلا

خرید بک لینک

پست 5202: به قلم دامنه. به نام خدا. خاطرات دامنه (قسمت ۸٠). وقتی عکس زیبا و صمیمانۀ زیر را که مهندس محمد عبدی گذاشت، دیدم، یاد بچگی هایم افتادم که توی دَره دِلۀ (=رودخانۀ) کنار خونه ی مان در روستای دارابکلا، به این کارها سرمان را گرم و نرم می کردیم:

یا وَگ کاته می گرفتیم.

یا خرچنگ لِه می کردیم.

یا سنگلاخ، دست می کردیم ماهی می گرفتیم.

یا اُوولی می کردیم و سَنو (=شنای محلی) می زدیم.

یا کالی مالی دله، سیکا مرغانه گیر می آوردیم.

یا تیله بازی روی آب می کردیم.

یا این رَف بِن، اون رَف بِن، مَرمِله می گرفتیم و پِتّلوس می کُشتیم.

مثل بچه های امروزه روز نبودیم که از وَگ می ترسند! چه برسد به مَرمِله!

بچه های روستای سنه کوه. 29 فروردین 1396. عکس از مهندس محمد عبدی

دامنۀ دارابکلا...

ما را در سایت دامنۀ دارابکلا دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 124 تاريخ: چهارشنبه 30 فروردين 1396 ساعت: 4:23

صفحه بندی