پست 4178 : به قلم دامنه. به نام خدا. بلاخره مذاکرات ایران با آمریکا بر سر سوریه در آستانه در ششم یا هفتم هشتم بهمن 1395، برقرار می شود. بله؛ وقتی امنیت ملی و منافع ملی اقتضاء کرد، مذاکره با آمریکا هم لازم می آید؛ و سیاست در معنای رئالیستی اش یعنی همین.
کما آن که در بحران تحریم و هسته ای نیز، ایران بر مبنای تئوری «نرمش قهرمانانه» رهبر معظم انقلاب، با آمریکا مذاکره کرد و برجام (=برنامۀ جامع اقدام مشترک) را تصویت کرد. (عجیب آن که حتی سه قوه و شورای نگهبان آن توافق را تأیید کردند، امری نادر در نظام اسلامی ایران)
خواستم بگویم آیا برخی ها که تحت عناوین «دلواپسان» و منتقدان، به اصل مذاکره با آمریکا و به برجام آن گونه گیر می دادند و همچنان مانور می دهند (که دامنه هم البته به گونه ای با اصل شتاب در برجام مخالف بود و هست) روی این مذاکره با آمریکا بر سر سوریه نیز دلواپسی دارند!؟ یا نه. یک بام و دو هوا هستند!؟ بگذرم و قضایای سوریه را به بحث نکشانم. به قول دارابکلایی ها: چکّلی پکّلی نکنم.
شهر آلماتی پایتخب قبلی قزاقستان
دامنۀ دارابکلا...ما را در سایت دامنۀ دارابکلا دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 138